Για εμάς, στο Ειδικό μας Σχολείο, πιστεύουμε ότι το περιβάλλον δεν είναι μόνο τα δέντρα, τα λουλούδια και το πράσινο. Είναι ο χώρος όπου ζούμε, δημιουργούμε, επικοινωνούμε και συνυπάρχουμε. Είναι οι στιγμές που μοιραζόμαστε, οι φιλίες που ανθίζουν 🌹 και οι μικρές καθημερινές χαρές που μας φέρνουν πιο κοντά και μας κάνουν να νιώθουμε ότι ανήκουμε. 💚
Με αυτή τη σκέψη συμμετείχαμε στο μαθητικό διαγωνισμό «Αυτό που μας ενώνει… πάει πάρκο», δημιουργώντας το βίντεο «Το Παρκάκι» – μια δημιουργική προσέγγιση που συνδυάζει μουσική, εικόνα και το μήνυμα της συμπερίληψης μέσα από την αγάπη για τον κοινό μας χώρο.
Για τις ανάγκες της δημιουργίας, διασκευάσαμε το παραδοσιακό κρητικό τραγούδι «Σπήλιο», δίνοντας στους στίχους νέο περιεχόμενο εμπνευσμένο από το πάρκο, το περιβάλλον και τη δύναμη της συνύπαρξης. Η μουσική συνοδεύει μια σειρά από σκηνές που αποτυπώνουν έναν χώρο ανοιχτό και ζωντανό: την προσβάσιμη είσοδο μέσω ράμπας, παιδιά που διαβάζουν, παίζουν, φυτεύουν λουλούδια, κάνουν ποδήλατο και μοιράζονται τον χώρο με σεβασμό και χαρά. Ένα σκυλάκι γίνεται το στοιχείο που συνδέει τις ιστορίες και ενώνει τις παρέες· μια μικρή παρουσία που γίνεται αφορμή για γνωριμία, παιχνίδι, υπενθυμίζει ότι η επαφή, η αποδοχή και η χαρά γεννιούνται συχνά μέσα από τις πιο απλές στιγμές. 🐾
Το βίντεό μας θέλει να αναδείξει πως η προστασία του περιβάλλοντος ξεκινά από τις μικρές καθημερινές μας πράξεις και από την αγάπη για τους κοινόχρηστους χώρους. Ένα καθαρό, πράσινο και προσβάσιμο παρκάκι δεν προσφέρει μόνο ομορφιά· δημιουργεί ευκαιρίες για συμμετοχή, επαφή και ουσιαστικές ανθρώπινες σχέσεις.
Η δράση αυτή συνδέεται με όσα καλλιεργούμε καθημερινά στο σχολείο μας μέσα από την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τις βιωματικές δραστηριότητες. Στο εργαστήριο γεωπονίας, μέσα από την κομποστοποίηση, την καλλιέργεια φυτών και αρωματικών βοτάνων και τη φροντίδα του σχολικού και φυσικού περιβάλλοντος, μαθαίνουμε ότι η προστασία του περιβάλλοντος είναι μια πράξη συμμετοχής, σεβασμού και ευθύνης.
Για εμάς, αυτό που μας ενώνει είναι η φροντίδα για τον τόπο που μοιραζόμαστε, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και η χαρά να δημιουργούμε όλοι μαζί ένα καλύτερο περιβάλλον. Γιατί τελικά, το περιβάλλον δεν είναι μόνο ο τόπος γύρω μας – είναι και οι άνθρωποι που τον μοιραζόμαστε! Όταν φροντίζουμε το περιβάλλον, φροντίζουμε και ο ένας τον άλλο.🤗
«Το παρκάκι μας ενώνει, τις ψυχές μας εξυψώνει.» 🌿🐾🌍



